Skal en der siger noget om en som måske siger noget (hvoraf de begge profiterer) om en hemmelig mand der ikke kan regne være det vindende argument i valget?

Skal det her valg virkelig vindes på at en politiker og en erhvervsleder vist nok ved noget om motiverne hos en mand, som ikke kan regne? Hvornår er 8000 kroner tjent i forhold til kontanthjælp = ingenting? Politikeren og erhvervslederen er heller ikke de mest troværdige kilder ift deres ideologiske/politiske/økonomiske gevinst ved at presse kontanthjælpen / mindstelønnen. Sidst Løkke diskuterede dette handlede det om 2000 kroner og det var OGSÅ helt til grin. 2000 kroner i forhold til 10.000 kroner som kontanthjælpen læner sig op ad er mange penge. Og hvornår går det op for os alle, at kontanthjælpen fungerer som en de facto mindsteløn og hvis den sænkes, så kan lønnen trykkes yderligere og skabe arbejdende fattige? Det er jo en bombe under det danske samfund for os alle. Ulighed. Det skræmmer mig og jeg fatter ikke, hvorfor det kan være et mål. Og hvorfor skal vi blive ved med at sparke til de arbejdsløse og de flygtede. Det er så uværdigt og det fører os ingensteder. Hvis vi derimod skabte tillid, tryghed og arbejdspladser (afskaf nulvækst), så kunne vi få ressourcer ud af disse mennesker istedet for at efterlade dem til skam og fattigdom.

Og hvad er det med politikerlede og ‘jeg gider ikke stemme mentalitet’??? Hvis du ikke er tilfreds med Løkke eller Thorning så stem da på en anden!?

Fredagsopkast fra en indigneret persona der ikke har sovet i et år (nej tre dage pga nu ægte skoldkopper hos yngste)

2 Comments

Filed under Uncategorized

2 responses to “Skal en der siger noget om en som måske siger noget (hvoraf de begge profiterer) om en hemmelig mand der ikke kan regne være det vindende argument i valget?

  1. Jeg ELSKER, når du kommer med den slags opstød. Du sætter så meget på plads på en enkelt og forståelig måde, og så er jeg selvfølgelig svært enig, hvilket heller ikke gør mig noget. Jeg stemmer på dig. (Og hvis du ikke står på listen, så stemmer jeg på Alternativet, men jeg kigger lige efter dig først!)

Leave a Reply

